Registruokitės dabar
Atsiskaitant vos keliems paslaugų teikėjams - paslauga visuomet teikiama nemokamai!
Nesidrovėkite klausti ar prašyti pagalbos – padėsime kiek galėdami! Esame pasiekiami darbo dienomis nuo 8:00 iki 18:00.
Atsiskaitant vos keliems paslaugų teikėjams - paslauga visuomet teikiama nemokamai!
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais, kaip ir visos finansinės institucijos, turime užtikrinti, kad laikomės principo pažinti savo klientą. Tokiu atveju, galime priimti kliento mokėjimą tik tuomet, kai esame nustatę jo tapatybę, įsitikinę kliento turto ir lėšų kilmės skaidrumu, piniginių operacijų pagrįstumu. Tik taip, galime užtikrinti, kad mūsų paslauga netaptų įrankiu finansuojant netinkamas organizacijas, kurios kelia grėsmę mūsų visų saugumui.
Tarptautiniai ir Lietuvos Respublikos teisės aktai numato, jog finansų įstaigos turi savo naujų bei esamų klientų atžvilgiu įgyvendinti principą „Pažink savo klientą“, nustatydami tam tikras pareigas:
Pateikiame pagrindinių Lietuvos Respublikos teisė aktų sąrašą, kurie nustato reikalavimus pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos srityje:
Su išsamia informacija apie teisės aktus, reglamentuojančius pinigų plovimą, galite susipažinti Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos tinklalapyje internete adresu http://www.fntt.lt.
Visi Lietuvos Respublikoje galiojantys teisės aktai yra viešai skelbiami interneto tinklalapyje www.lrs.lt.
Pinigų plovimu yra vadinami veiksmai, kuriais siekiama nuslėpti arba
įteisinti nusikalstamu būdu įgytas lėšas arba kitus ekonominius išteklius.
Teroristų finansavimas – tai bet kokia forma teikiama finansinė pagalba teroristinėms
veikloms arba asmenims, kurie kursto, planuoja teroristines veiklas arba joms vadovauja.
Be informacijos, kurią renkame kliento pažinimo anketoje (tapatybės, lėšų kilmės ir kt. informacija),
galime paprašyti pateikti papildomą informaciją
ir ją pagrindžiančius dokumentus. Toks prašymas taip pat įprastas ir
gali būti taikomas bet kuriam klientui. Tai vyksta atliekant mokėjimo operacijų stebėseną,
kai yra vertinama ar atliekamos operacijos yra būdingos klientui.
Jei yra identifikuojami neatitikimai, prašome kliento patikslinti informaciją,
pateikti papildomus dokumentus. Todėl yra labai svarbu laiku atnaujinti kliento anketą,
teikti aktualią ir teisingą informaciją, kuri mums padės tinkamai įgyvendinti
„Pažink savo klientą“ principą bei užkirsti kelią pinigų plovimui, teroristų finansavimui
ir sankcijų pažeidimams.
Atkreipiame dėmesį, kad prašymas pateikti papildomą informaciją ar dokumentus nereiškia,
kad klientas yra įtariamas. Tai yra įprasta procedūra, kurią taiko visos finansų įstaigos,
vadovaudamosi LR pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymu bei kitais teisės aktais.
„Viena sąskaita“ taip pat turi užtikrinti, kad, atliekant pinigų plovimo ir teroristų finansavimo rizikos vertinimą, būtų vadovaujamasi naujausia bei tikslia informacija, todėl privalo nuolat peržiūrėti ir atnaujinti kliento bei naudos gavėjo tapatybės nustatymo metu pateiktus dokumentus, duomenis ir informaciją. Atnaujinimo dažnumas priklauso nuo įvairių aplinkybių, pvz., galimos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo rizikos. „Viena sąskaita“ jus informuos, apie artėjančią datą, iki kada turi būti atnaujinta Kliento pažinimo anketa.
Negavę visos prašomos informacijos, reikalingos įgyvendinti teisės aktų reikalavimus, galime būti priversti apriboti finansinių paslaugų teikimą arba, kraštutiniais atvejais, net nutraukti dalykinius santykius ir klientas nebeturės galimybės atlikti mokėjimų už paslaugas, naudojantis „Viena sąskaita“ platforma.
Visiems kliento pateiktiems duomenims ir dokumentams yra taikomos griežtos saugumo ir konfidencialumo taisyklės, o patys duomenys saugomi užkoduoti, kad niekas kitas iš šalies negalėtųjų atpažinti ir prie jų prieiti. Klientų duomenis trečiosioms šalims „Viena sąskaita“ atskleidžia tik gavusi raštišką kliento sutikimą arba kai duomenis atskleisti reikalauja teisės aktai (pavyzdžiui, policijai, teismui).
Prieš tvarkydamas kliento asmens duomenis, „Viena sąskaita“ įvertina keliamus tikslus, kuriems yra būtina atlikti asmens duomenų tvarkymą. Tvarkyti kliento asmens duomenis mus įpareigoja tarptautinių ir nacionalinių teisės aktų reikalavimai, kurie reglamentuoja principo „Pažink savo klientą“ įgyvendinimą. „Viena sąskaita“ gali rinkti informaciją, pvz., asmens tapatybės dokumento kopija, mokesčių mokėtojo kodas, pilietybė, informacija dėl rizikos kategorijos, kuriai priskiriamas klientas pagal paslaugų ir (arba) operacijų riziką, politinės pažiūros bei kiti duomenys, būtini užtikrinti teisės aktų keliamus reikalavimus. „Viena sąskaita“ savo kasdieninėje veikloje siekia užtikrinti, kad būtų tvarkomas minimalus kiekis asmens duomenų.