Konsultantas neprisijungęs

Klauskite!

Nesidrovėkite klausti ar prašyti pagalbos – padėsime kiek galėdami! Esame pasiekiami darbo dienomis nuo 8:00 iki 18:00.

Konsultantas prisijungęs

Ar žinai?

Mokesčių atmintinė naujakuriams: 4 svarbiausi patarimai

2018-08-24

Įsigijus naujus namus, gyventojus užgriūna ne tik galvosūkiai, kaip įsirengti būstą, kokius baldus ir interjero sprendimus pasirinkti, bet ir būtinybė pasirašyti naujas sutartis su komunalinių paslaugų tiekėjais. Deja, praktikoje naujų mokėtojų registracija tiekėjų sistemose atliekama ne visada laiku ir sklandžiai, dėl ko neretam namų ūkiui anksčiau ar vėliau tenka padenginėti senas arba tarpiniu laikotarpiu susikaupusias skolas. Siekiant išvengti šių problemų, ekspertai siūlo atidžiau sekti būsto skolų-permokų likutį bei mokant mokesčius už naują būstą vadovautis 4 žingsnių atmintine.

Ką dažniausiai pamiršta naujakuriai?

Nors reikalavimas persirašyti sutartis su komunalinių paslaugų tiekėjais nurodomas ir nekilnojamojo turto pirkimo-pardavimo sutartyse, dalis naujų namų savininkų tai padaryti delsia arba net apskritai pamiršta, kol sulaukia raginimų ir įspėjimų. Dažniausiai nuo to nukenčia patys naujakuriai. Kartais nauji būstų savininkai sutartis su paslaugų tiekėjais palieka buvusio savininko vardu. Tokia praktika yra ydinga, nes būtent persirašant sutartis pakartotinai patikrinama informacija apie esamas būsto skolas ir permokas, jei tokių yra. Tai padeda išvengti staigmenų ir bereikalingų išlaidų, kai net ir mažam įsiskolinimui pradedami skaičiuoti delspinigiai.

4 patarimai naujakuriams:

  1. Sutarčių su tiekėjais perrašymas Dėl sutarčių su dujų ir elektros tiekėjais persirašymo įprastai reikia kreiptis į Lietuvos dujų tiekimą ir Energijos skirstymo operatorių (ESO). Nuo 2017 metų ESO vartotojams, norintiems perrašyti sutartis, nebereikia vykti į klientų aptarnavimo padalinius, o sutartys išsiunčiamos registruotu paštu. Vandens ir šilumos tiekėjai priklauso nuo miesto. Geriamojo vandens ir nuotekų tvarkymo sutartys įprastai pasirašomos į namus išsikvietus inspektorių-kontrolierių arba atvykus į klientų aptarnavimo skyrių. Naujiems būstų savininkams neretai kyla klausimas, kokiems šiukšlių išvežimo ar būsto administravimo paslaugų tiekėjams mokėti, kai rinkoje egzistuoja šių tiekėjų įvairovė. Tokiu atveju rekomenduojama konsultuotis su ankstesniu savininku ar kaimynais, kas tiekia atitinkamas paslaugas ir kas – būsto administratorius ar bendrija – prižiūri būstą. Kitas būdas – sulaukti pirmųjų sąskaitų ir tokiu būdu sužinoti, į kurį tiekėją kreiptis dėl sutarčių persirašymo.
  2. Naujų tiekėjų pasirinkimas Norint į naujus namus įsivesti internetą ar televiziją, galima rinktis iš daugybės skirtingų paslaugų tiekėjų. Šiuo atveju patariama konsultuotis su kaimynais, ar šie yra patenkinti pasirinktais tiekėjais, jų paslaugomis ir interneto sparta. Taip pat reikėtų pasidomėti, ar tam tikri tiekėjai konkrečiam namui nesiūlo išskirtinių planų už vartotojams palankią kainą. Atsižvelgti vertėtų ir į tai, kiek dažnai planuojate naudotis internetu, kiek skirtingų įrenginių jungsis į namų interneto tinklą. Svarbu apsvarstyti ir siūlomas papildomas paslaugas, tokias kaip galimybė sustabdyti televizijos transliacijas, įrašyti laidas ar filmus, bei tokių paslaugų poreikį.
  3. Skaitiklių parodymų deklaravimas Skaitiklių rodmenų deklaravimas nemažu iššūkiu tampa tiems, kurie mokesčius, įsigijus naują būstą, savarankiškai moka pirmą kartą. Informacijos, kaip deklaruoti skaitiklių rodmenis, galima rasti paslaugų tiekėjų tinklalapiuose arba paskambinus klientų aptarnavimo telefonu. Įprastai laukelyje „nuo“ įrašomi deklaruoti praėjusio mėnesio duomenys, laukelyje „iki“ – einamojo mėnesio rodmenys. Mokama už šių dviejų skaičių skirtumą, kuris padauginamas iš nurodyto tarifo. Siekiant išvengti skolų ir permokų, vertėtų periodiškai pasidomėti tiksliais paslaugų tarifais ir galimais jų pasikeitimas. Jeigu naudojatės Vienasąskaita.lt paslauga – domėtis kainų pasikeitimais nereikia – ši informacija sąskaitoje bus atnaujinama automatiškai. Taip pat vertėtų atminti, kad kai kuriuose būstuose yra įrengiami nuotoliniu būdu nuskaitomi skaitikliai už šaltą ir karštą vandenį ar už būsto šildymą. Jei atitinkamos paslaugos teikėjas informuoja, kad būste įrengtas būtent toks skaitiklis, skaitiklio rodmenų deklaruoti nebūtina. Skaitiklių rodmenis pirmą kartą užfiksuoti reikėtų kartu su ankstesniu būsto savininku, kad būtų aišku nuo kokio rodmens turi mokėti naujasis savininkas. Su ankstesniuoju savininku taip pat rekomenduojama pasirašyti apskaitos prietaisų rodmenų suderinimo aktą, kuriame ne tik užfiksuojami skaitiklių rodmenys, bet ir nurodomas laikotarpis, per kurį turi būti nutraukta sena sutartis ir sudaryta nauja.
  4. Atsiskaitymo būdas Ypač svarbus dalykas – atsiskaitymo už komunalines paslaugas būdo pasirinkimas. Atsiskaityti galima Lietuvos pašte, perlo terminaluose, prisijungus prie elektroninės bankininkystės paskyros. Naudojantis elektronine bankininkyste pirmą kartą, reikia suvesti kiekvieno tiekėjo duomenis, vėliau kaskart privalu suvesti skaitiklių rodmenis ar kitą būtinąją informaciją. Jei pasikeičia paslaugų įkainiai, elektroninės bankininkystės paskyroje būtina atnaujinti ir paslaugų kainas. Ieškantys greitesnio būdo atsiskaityti už komunalines paslaugas, renkasi automatizuotas atsiskaitymo sistemas. Viena iš galimų alternatyvų – atsiskaitymo sistema „Viena Sąskaita“, sujungianti visas sąskaitas į vieną ir leidžianti vietoje kelių sąskaitų apmokėti tuo pačiu pavedimu. Prisiregistravus prie šios sistemos, duomenys apie pasirinktus tiekėjus ir įkainius atnaujinami automatiškai. Už visas mėnesines namų ūkio paslaugas rekomenduojama atsiskaityti iki kiekvieno mėnesio 28 dienos, taip užtikrinant, kad įmokos tiekėjus pasieks laiku.